Till Bättre affärers startsida
Välj din ort
Sundsvall
Härnösand
Timrå
Ånge
Umeå
Jämtland
Härjedalen
Start NyheterExperternaKrönikorNyhetsbrevTidningenKontakt

Hon leder
Y-expo


Y-Expo i morgon och Guldstegen senare i höst är två av höstens stora evenemang i Timrå. Båda leds av Camilla Abrahamsson på MittEvent. Och det kommer mer: en utelivsmässa och en konstmässa i regionen finns också på schemat.

Företagsmässan Y-Expo lockar i morgon ett 70-tal utställande företag till Eon Arena.
– Tanken med mässan är att den ska stärka regionens näringsliv, att företagare ska lära känna varandra, nätverka och hitta potentiella samarbetspartner, säger projektledaren Camilla Abrahamsson på MittEvent i Timrå.
Till årets mässa är programmet ovanligt späckat. Gina Dirawi, nyligen utsedd till Årets programledare, kommer liksom skol­politikern Annelie Luthman och företagsprofilerna Jon Sintorn (Permobil) och Jonas Olert (Northbike).
Och senare i höst blir det Guldstegen – Timråföretagens egen gala där de bästa företagarna prisas. Även den leds av Camilla Abrahamsson och hon utlovar överraskningar.
– Jag älskar att driva projekt. Att jobba mot ett tydligt mål med en början och ett slut och samtidigt ha överblick och se till att saker och ting händer.


Ax till limpa
MittEvent är en del av Du Syns AB – ett reklam- och marknadsföringsbolag som startades av Åke Norin 2010 och där Camilla Abrahamsson är delägare.
– Tack vare vår breda kompetens fixar vi allt ifrån mässmontrar till företagsevent och gör allt ifrån idé till färdiga produkter, konstaterar Camilla Abrahamsson.
Och det är ännu mer på gång. Nästa år planerar MittEvent för både en utelivsmässa med friluftsliv, jakt och fiske på Skönviksberget i juni och en konstmässa på Södra berget i september.
– Tanken med båda mässorna är att de ska locka en bred allmänhet och att vi ska kunna locka människor från hela landet. Jag vill gärna tänka i större banor där vi kan erbjuda olika paket med mässa, boende, mat och aktiviteter.


Ringar på vattnet 
Med mässorna som dragplåster skapas ringar på vattnet.
– En familj som besöker utelivsmässan kanske vill stanna ytterligare en dag om det erbjuds bra fiske till exempel. Jag vill se en bred samverkan med många olika aktörer i regionen – det gynnar alla, säger hon.
Engagemanget går inte att ta miste på. Men hur hinner hon med?
– Är det något jag är engagerad i så funderar jag inte så mycket över om jag har tid eller inte. Det är bara roligt, säger Camilla Abrahamsson.

Thomas Ekenberg
thomas.ekenberg(a)journalisthuset.se

Publicerad: 25 september 2012 Kl.10:00

Dela denna sida på Facebook. Dela denna sida på Twitter.

Copyright © 2017
MediaInvest, Terminalvägen 12, 861 36 Timrå, 060-57 21 50
Journalisthuset, Thulegatan 6, 852 34 Sundsvall, 060-15 27 20
Umeåguiden, Hovrättsgatan 7, 903 25 Umeå, 090-10 00 88
En produktion av WEB is IT | Webbhotell | Hemsidor | Domäner